Baka baka baka

 
Har hängt mycket i mammas café i sommar så har försökt fota en hel del bak och matbilder. Inte min starkaste sida, men tycker det är kul och blir så inspirerad av andra som gör det bra. Ägg från egna höns dock är nästan alltid lätt att fota, blir så fint på bild. 
 
- Min stoltaste "uppfinning" den här sommaren är den upp-slizeade kanelbullen med mjukglass i. Som en kanelbulle-sandwich. 
- Min hittils roligaste bakning har varit att göra egna Mums-Mums (eller gräddbullar? eller vad heter de egentligen? chokladtoppar?), gjorde plattorna av smörgåsrån, sen spritsade jag på det "vita skummet" och sen doppade i mörkchoklad. Trodde hela grejen skulle falera i chokladdoppande delen, men till min stora förvåning så gick det bra! Kommer definitivt prova göra det igen, så roligt. 
 
Nästa bak-projekt får nog ta att bli petit choux:er och kanske ett gäng fyllda äppelbullar. Annars är jag på jakt efter rönnbär (om det nu finns några kvar, verkar inte som det tyvärr) för att göra rönnbärs-likör! De ni! 
 
 
Amanda, Fotografier | |
Upp