Prag dag 2, del 1

Så då kör vi igång med Prag dag 2 där jag har massor av bilder. Så många att jag tänkte dela upp det i flera inlägg till och med, vilken grej.
 
Vi började i alla fall lördagen med hotellfrukost (ÄLSKAR) som sig bör innan man ger sig ut på äventyr.
 
 
Så här såg det ut på väg ut från hotellet, som fövrigt heter Deminka Palace. Så tjusig kristallkrona. Överlag trevligt hotell med gångavstånd till mycket, men lite opersonliga rum. Med opersonliga rum menar jag vitt vitt och vitt. Fantastiskt högt i tak och fina fönster med vackert ljus genom, hade varit perfekt och ta lite porträtt där inne men just nu hade jag föredragit lite samm känsla som det var i korridorerna och så på hotellet. Som ovan alltså. 
 
Så vi traskade iväg och den här fina spårvagnen åkte förbi (har massa bilder på spårvagnar för de var så fina)
 
Gick förbi en tjej som satt i en fin kiosk men såg inte så himla lycklig ut.. Gick vidare.. 
 
Köpte med oss vatten som man behöver när man ska gå mycket mycket. 
 
Gick förbi en liten marknad där vi tittade på fina saker, blev väldigt sugen på dessa små bärkorgar.
 
Så mycket fina och roliga hus och blå himmel! Solig helg hade vi med vilket man verkligen behöver som svensk i slutet av Oktober. 
 
Till min lycka tappade ett barn sina ballonger som flög fint iväg, gör sig så bra på kort. 
 
När vi gått och fotat en bra tid vart det ölpaus. Det enda rätta när man befinner sig i öl-land. 
 
Moln, himlar och ölglas är något som jag jämnt fotar. De gör sig så fint på kort. 
 
Storebror var glad
 
Mamma med, även om det inte syns här.. Kanske för att det är fotat genom hennes glasögon och hon dricker öl. Fota genom glasögon känns väldigt kreativt.. 
 
Puben vi drack öl på hade sån fin trädgård, så på vägen ut fotade jag denna rosa rosenbusken. Men så efter ölen gick vi vidare igen, nu för lunch. 
 
Ingen bild på lunchen, som vi köpte vid ett stånd och åt ute, älskar att kunna äta utomhus. Till efterätt blev det dessa ovan. Sötbröd på svenska tror jag vi kallar det? Otroligt gott var det, blev lite beroende av dessa. Som ett pinnbröd men sött och jätte gott. Krispigt ute och sen lite krämig känsla inne. Mums. 
 
Under lunchpausen så strosade ett brudpar förbi, mitt bland turisthavet. 
 
Efter lunch var det dags att strosa vidare igen, vi gick igenom old town och tittade lite i affärer och senare vidare mot bron (tog inte Karlsbron den här gången för att få lite andrum) och över för att gå till slott
Resor | |
Upp