Paris dag 4

Okej sista dagen i Paris så hade vi förmiddagen på oss innan det var dags att åka hem. Vi packade, städade och checkade ut. Sen promenerade vi ner till ett café och åt brunch ute i solen.
 
Åh det var så härligt och så mycket mat. Först lite croissants, sen omelett, toast, kaffe och färskpressad juice.  
Saknar verkligen att sitta på uteserveringar i Paris, tshirt värme i slutet av September, vilken dröm. Sen att lyssna på franska överallt och tjuvtitta på fint folk, ah, tror det får bli Paris igen till våren. 
 
Med matkoma deluxe gick vi ner mot Notre Dame, jag smygfotade massa fint folk på vägen. 
 
Jag hade lite fel obejktiv på, 50 mm är inte direkt optimalt för att fota byggnader, så här ett väldigt inramat Notre Dame. Men åh så pampigt, så otroligt häftigt att se. Kände att jag bara ville ha igång musiken från Ringaren i Notre Dame (en av mina favorit disneyfilmer) och hänga uppe med klockorna. Men icke, vi var på väg in tills vi såg den mils långa kön. Istället gick vi runt lite och kikade och hängde i parken bakom.
 
 
Såg finaste orangea bubblan, drömbilen! Så tjusigt med att killen hade både basker och hänglsen.
 
Parken bakom/bredvid Notre Dame. 
 
Efter att ha vilat fötterna en stund och tagit massa bilder på Notre dame i tusen vinklar gick vi vidare för att köpa souvernier och för att besöka Marc by Marc Jacobs. 
 
Tjusig herre med sitt dragspel mötte vi på vägen. 
 
Kanske finaste dryckesvattenfontänen någonsin. Och sen den välklädda pojken bredvid som i mitt huvud heter Tristan eller något annat tjusigt. 
 
 Vi gick längs Seine och köpte på oss små mini eiffeltorn, affisher och annat fint. 
Har visst inte lagt till fler bilder här hm.. Men vi gick och gick, såg ett vackert bröllopspar på vägen och till slut kom vi till Marc by Marc Jacobs. Där jag stod och drömde en stund, var så sugen på en väska men det fick vara. Kanske nästa gång... 
 
Så, så var Paris resan historien klar. Innan jag åkte var jag lite rädd att jag skulle bli besviken då jag hade så höga förväntnignar. Men jag behövde inte vara orolig, nu längtar jag bara tills jag kan åka igen då jag känner att det är så mycket mer jag vill se .
 
 Snart borde det komma en liten Prag berättelse med, om jag någon gång tar tag i att gå igenom alla bilder. Får bli och försöka fixa i veckan. 
 
 
Resor | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Mysig reseberättelse :) Det verkar som om ni hade det toppenbra :) Nu längtar jag också tillbaka till Paris lite :P Det är en otroligt fin stad :)

Ser fram emot din Prag-berättelse nu också :P :)

Upp