Lek i photoshop

Jag har gått in i mitt stora fotoarkiv och kollat på gamla bilder, just nu från 2009. Då redigering inte satt men bilder jag fortfarande känner mig nöjd med. Riktigt kul är det faktiskt, och funderar nästan på att skapa en ny kategori med ny tappning på äldre bilder. 
 
Nåväl, nedan är en bild tagen med min vän Fia vintern 2009, det var riktigt för jävla kallt men sånt magiskt väder och trots att vi båda höll på att frysa ihjäl blev det en del väldigt bra bilder. Tyvärr har jag "förstört" några vilket känns väldigt trist. Jag har flera bilder från den här serien men fastnade på denna. 
 
Lite tråkig i färgerna på just denna och kanske därför det blev lite extra roligt att leka med den. 
Jag har försökt leta igenom mina bilder för att hitta en passande bakgrund, men inte hittat någon än. 
Men imellan letandet har jag lekt lite och lagt andra bilder i bakgrunden, är lite kanter och så som borde fixas men det får det bli när jag hittat en passande bakgrund. 
 
 
 
 
Så återigen, det är väldigt snabbt inklippt i PS, bakgrunderna känns inte rätt, men de känns ju en aningen roligare än orginalet. Har även ljusat upp och lagt lite kontrast i bilden. 
 
Var så bergsäker på att jag skulle ha lite skogsbilder på lager, men icke. Det första jag ska göra när jag kommer tillbaka till Sverige är att fota lite skog och leka klart med den här bilden. Men nu får den vila så länge och jag går vidare och leker med andra bilder :)
 
 
Amanda | |
Upp