Hemma

 
 Så nu har jag kommit hem till lägenheten i Dublin och även till min laptop! Har börjat gå igenom lite bilder nu, har ungefär 10 mappar med raw filer i (ops, blev lite galen av ny kamera) så det är en del som ska in. Har än så länge tagit mig igenom 2 haha. Nåväl, det är kul. 
 
Ny kamera ja, en Pentax K3, så mycket kärlek just nu, bara ljudet från när man tar kortet ger mig lite lyckorus varje gång (hej anledningen till alla bilder). För det mesta är jag supersuper nöjd men en sak jag inte gillar, placeringen av bildvisningsknappen och deleteknappen, de ligger inte alls bra känner jag, kanske har med vana att göra då de var på helt annan placering på förra, men ja. Känns inte bra för händerna. Kanske är det gjort så för att jag inte ska slarvfota och göra det perfekt på en gång så jag inte behöver ta bort något... hm.,. 
 
Snacka om att jag fått en nytändning, till och med natur och landskap har jag fotat nu, det var längesen kan jag lova. Sen har jag fotat vardag, syskon (mest systrar), min hund Laban och ja typ allt som fångat mitt öga. 
Förutom kamera har jag fått fina presenter av bror och mamma. En ny kamerarem med min logga på (så coolt) och sen även en laptopväska och en tjocktröja med min logga på (också coolt). Kameraremmen är perfekt med, än längre variant som inte hänger stramt runt halsen, varit perfekt på promenader. 
 
Okej det blev visst lite mer prat än jag tänkt, och allt i en salig röra. Här är en bild på en kotte.
 
Stay tuned, mer bilder på intåg 
 
Amanda, Fotografier | |
Upp