Längesen vi sågs

Det var längesen det fanns någon inspiration för mig. Det har varit tomt i huvudet på idéer och kameran har mest samlat damm. Ibland när det varit besök har den fått hänga med, och jag har fotat men utan riktigt att tänka. 
 
Nu senaste veckan, efter att lekt lite i lightroom och PS har känslan kommit tillbaka, den som jag älskar. Jag går på stan och ser något som genast inspirerar mig till att fota. Vad skönt det är! På torsdag åker jag till Sverige och har massa idéer, nu hoppas jag bara att det är snö. 
 
Sen blir det nog en ny kamera nu med också, välbehövligt och jag är så taggad på det att det kittlas i magen av lycka. Kanske allt det här som får mig att blogga igen. 
 
Idag har jag gymmat, börjat packa, tvätta och fixat hemma. Sen tog jag lite snabba självporträtt, något jag ofta gör med mobilen men det var längesen det hände med kameran. 
 
Här har vi en sådan: 
 
 
Mask från nyårsfest, osminkad och lite snabb redigerad i LR
 
 
Min snälla storebror har för ett tag sedan gjort en logga åt mig, vilket nog också lätt till mer inspiration (tack bästa bror) så nu ska jag ta och uppdatera med en ny header tror jag. 
 
 
Amanda | |
#1 - - Fotograf Annie:

Åh vad kul att höra av dig här på bloggen :) Det var längesen :)

Jättefin bild, jag tar inte heller fram systemkameran för självporträtt särskilt ofta, mobilen är enklare då ;)

Hur länge blir du i Sverige? :)

Svar: Ja, tänkte att jag ska komma igång igen :) Tack!
Jag blir i Sverige till 6:e januari, jätte mysigt och vara hemma ett tag
Amanda

Upp