In the middle of nowhere

Nu har jag varit tyst en stund igen, låt oss titta lite hur helgen såg ut i allafall, dock genom mobilkameran då den andra har tryggt fått vila hemma.

 

I fredags efter jobbet för den här danska herren Andreas, arbetskollega som lämnar oss nästa vecka för att flytta tillbaka till lilla landet DK. Vi drack öl och åt minihamburgare som inte fastnade på bild.

Kasper och Andreas i bakgrunden, men till det viktiga. Ölen. Den till höger, den har jag hällt upp, inte det minsta lilla skumlagret. Två år i Dublin, nu jälvar kan jag hälla öl.

Mer bilder än så blev det inte för kvällen. Men trevligt var det, provade nya sorter öl, lite fina drinkar och trevligt sällis. Andreas kommer bli saknad, helt störd människa som alltid får en och skratta och en jävel på att jobba.

 

I lördags var vi äventyrssugna på eftermiddagen. Så vi satte oss på en buss och åkte mitt ut i ingenstans, första halvtimmen var det rätt skoj att åka buss, vi tittade på hus och kände oss som gamla tanter. Sen började vi dock undra om vi någonsin skulle komma fram.

Efter cirka en timme kom vi fram till målet, ett feting shoppingentrum. Sista 10 minuterna på bussen vart vi rädda för våra liv och tänkte om det kanske inte var sådan bra idé ändå. Ni ser de mjukisklädda ungdomarna ovan. De var cirka 10 stycken som klev på bussen samtidigt. Och irländska ungdomar, de är fan inte och leka med. Men vi överlevde. Och shoppingen var fantastisk.

Senare under kvällen när vi var tillbaka i trygga dublin, tog vi med oss Karin på italiensk restaurang runt hörnet, jag åt bruschetta och risotto. Blev dock inga bilder, därifrån, men himla mysigt. Och en mycket charmig italiensk servitör.

 

Så här på söndagsmorgonen har vi städat och äntligen fått undan granen, snart iväg och veckohandla sen ska Bex få klippa mitt hår.

Amanda | |
#1 - - Bella:

Vad spännande med utflykt! Men usch vad läskigt med ungdomarna! vad gjorde dom för bus?

Kram

Upp