Panda och cykelspray

Nu ligger jag ju lite efter här, typ en vecka eller så, men vi kör lite hur det såg ut på Halloween i alla fall.

Nåväl självklart för en Amanda och vara Panda kände jag, så tidigare under veckan så provade jag på lite lätt med sminkning. Här är kladd o light versionen:


Sen till lördagen körde vi halloween/kattas leaving pint hemma hos oss. Sötaste Katta som lämnade i mitten av förra veckan. Ensamt vid kaffeautomaten 5.45 på morgonen nu vill ja lova.
Nåja jag fotade inte så mycket (hade alldeles för kul) men det såg ut ungefär så här under kvällen:


Bex och jag karvade egna pumpor, här är min! Med både mustasch och rosett. Vill bara säga att det var sjukt jobbigt och få det fint. Men, för att ha varit min första någonsin, är ja nöjd!


Rebecca och Elin.


Katta o Dino


Två fårskallar. Höhöhö.

Ja det var de bilderna jag fick ihop, sen la jag ifrån mig kameran och tog inte fram den igen. Sånt som händer.
För att visa hur jag såg ut under kvällen har jag snott en bild från Elin (du elin, jag lånar en bild från din blogg, hoppas det är chill):


Jag och min söta sambo!

Måste bara berätta lite fint om de där vingarna där. Haha, Bex jobbade under den helgen och kunde inte röra sig fårn lägenheten mellan 8.00 - 16.00. Jag fick i uppdrag och köpa svarta vingar på stan. Tror ni det fanns svarta vingar? Nee ingen jävla stans fan det. Så lösningen fick bli vita vingar och sprejfärga dem. Smart tyckte jag, sen var det ju problemet och hitta färgen. Som visade sig bli svårare än vad ja tänkt. Vita vingar som ja köpt skulle ju inte fungera. Efter ha sprungit runt på stan i en evighet orkade ja inte mer och var tvungen och mellanlanda hemma. Knallade vidare till motohoj verkstan/butiken i närheten av oss och frågade lite fint om de hade färg. "What do you need it for" frågade gubben där inne. Kändes ju lite pinsamt o svara "wings" så jag drog fint till med:

"Ehm.. a table". Fortsatte ungefär så här:
Hoj-gubbe: So what material is that table? wood? plastic?
Amanda: Ehm.. Wood! I think...
Hoj-gubbe: Are you sure?
Amanda: Naaah, not really, maybe I should go home and check.

Lämnade motorhojbutiken och knallade gatan vidare till en liten affär där de säljer cyklar, här gick det minsann mycket smidigare.
Amanda: Hi, I need black spray paint.
Cykel-gubbe: Yeah sure, are you painting the frame?
Amanda: Exactly! Thank you.

Så hem igen och spraya vingar med cyckelfärg, hur smidigt som helst. Tråkigt är ju att jag varit lite sugen på en cykel, pinsamt och komma dit i efterhand och spana cyklar.

Irland | |
Upp