En söndag på en julmarknad

I söndags knallade jag, Bex och Theo i väg till södra Dublin för att gå på en julmarknad som Bex googlat fram.

 

Vi köpte med oss kaffe för att värma oss med på vägen. Butlers har de bästa kaffet och så får man en pralin på köpet.

 

På de flesta gator är isen borta, men vi hittade några där det fanns kvar där man knappt kunde stå så man fick glida fram.

 

En snölös julmarknad men lika mysig för det. Fanns massa olika saker i små stugor och det hängde julgranskulor i träden.

 

Blev lite sugen på att köpa en sån här klubba bara för att den var så fin, men lät bli.

 

Vi åt sockervadd. Vilket gjorde att varje lilla unge där ville ha också, stackars föräldrar...

 

Vi köpte jätte god lunch av fransmän.

 

Mätta och belåtna speglade vi oss i kulorna. Här är vi alla tre på samma bild.

 

Vi värmde oss med varm dryck när det började bli kallt, Bex drack mulled wine.

 

Theo som jag är så förbaskat kär i och mig själv myste lite när Bex tittade bort, eeh... förutom när hon tog kortet då vill säga...

 

Sen var vi stelna, frusna, trötta och mätta så vi åkte taxi med den här mannen hem, som trodde vi var från någon känd tidning på grund av min kamera. Sen så fick vi irländska lektioner hela vägen hem.

Irlänska är ungefär lika knepigt som finska. Hur svårt som helst.

 

Och det var den söndagen. Hur fin som helst. Kan inte fatta att för mindre än en vecka sedan umgicks jag med mina favoriter. Nu är de borta två och jag ligger själv i lägenheten med halsont och saknad.

Min dag i bilder | |
#1 - - Kausti:

1. Theo är grymt fotogenique ^^

2. Jag skulle aldrig åka taxi med en kille som slår på seriemördar-leendet när man kliver in i taxin o_O

Upp