Gästbloggeri på hög nivå

God eftermiddag alla av Amandas läsare, och även ni som bara tittar förbi och råkar se just mitt inlägg. Jag är Amandas kompis från Stockholm, eller det är i alla fall så hon presenterar mig för alla här i Bollnäs. Jag heter egentligen Annie.

Jag kom igår och på en gång slängde Amanda in mig i bilen som var full av hennes små syskon och det bar iväg till Växbo, sedan var det full rulle och vi fotade och plockade grodor. Amanda fick även svininfluensan då hon pussade på den lilla svarta grisen Viktor.

Idag har vi fotat och Amanda ramlade i leran och blev lerig, gick ut på en sjunkande brygga och sedan tvingade hon ner mig i vattnet under en bro. Det var väldigt roligt.

Efter det fikade vi på hennes mammas jättemysiga café här i Freluga. Om du har vägarna förbi så åk dit, jättegoda bullar som är hembakade.

Ikväll ska vi ut och fota igen, i vattnet. Amanda har lånat (stulit?) mitt fish-eye objektiv och tycker det är jätteroligt att fota inomhus och få deformerade runta dörröppningar och rum. Så det har hon också gjort idag. Då får hennes lilla 50mm objektiv (F1.4) bo i min kameraryggsäck tills Amanda vill ha tillbaka den plutten.

Ni kanske undrar hur jag har tid att skriva det här långa inlägget nu när jag är här. Men det är så att Amanda håller på att sminka sig, det blev lite rött och lite grönt och nu ska det bli svart. Sen blir det fotopromenad till vattnet igen som jag skrev.

Nu ska jag sluta skriva och klappa en söt hund i stället. Har förövrigt fått en del bra bilder på Amanda, hon blir faktiskt väldigt bra på bild, fast hon brukar vara mest bakom kameran. Tro det eller ej. Jag lägger väl upp några bilder när jag kommer hem igen (imorgon).

Innan jag slutar så gör jag reklam: www.anniesfotografier.se, kika in ;-)

/ Amandas kompis Annie, från Stockholm
Amanda | |
Upp