Dagen efter balen

När jag vaknade imorse stod håret åt alla håll och kanter. Kände mig som tjejen i Volume master reklamen. Snacka om volym, men vidare snyggt kändes det dock inte. Balen betyder väl hejdundrande fest för de flesta och det gör det väl för mig med men fick bli en lugn kväll. Hade två körlektioner nu på förmiddagen och det var anledningen till att jag kom hem nykter kl 1 och inte kl7 som en kompis till mig. Körlektionerna gick segt, jag var trött. Men nu har jag bokat uppkörning :D

Men i alla fall, så var det helt underbart att få vara så pass uppklädd igår. Trivdes verkligen, dock lite jobbigt med klänningen, som var fylld av tyll, man kände sig aningen klumpig. Jag var supernöjd med min frisyr, verkligen toppen och höll hela kvällen.

Balen är ju förutom efterfesten känd för hur mycket det kostar. Jag har hört rykten om de som lägger ner tiotusentals kronor för att få det så perfekt som möjligt. Man kan väl då säga att jag körde en liten "budget"-variant och fick det ändå att kännas perfekt.

Mina kostnader

  • Inbetalning till skolan 500:- (obligatorisk summa för att få komma överhuvudtaget)
  • Klänning 1000:- (hittade ett ställe i Sthlm som hade billiga balklänningar + rea på en del)
  • Håruppsättning 350:- (Har en egen frisör i byn jag bor i som fixade det, samt ros i uppsättningen)
  • Lösnaglar 50:-
Jag använde ett par skor jag redan hade som passade bra till. Fick låna jätte fina smycken av min mamma. Mamma hjälpte mig även med smyckningen. Min familj äger limousine, sen den fick jag åka gratis i till balen. Sen blev jag även fotograferad gratis av en duktig kille som även han bor i närheten av mig. Så totalt gick väl allt på cirka 2000 kr, vilket jag ändå tycker är helt okej att lägga ut. En del tjejers klänningar brukar gå för den summan. Visst det går säkert att göra det här ännu billigare om man vill och en del kanske vill lägga ut jätte mycket pengar. Nu tänkte jag visa lite bilder:







Taada. Framme på balen (utan glasögon), står bredvid Daniels kompis Matte.
Amanda | |
#1 - - Moa:

Vad fin du är! Här i Uppsala existerar inga baler, inte sådana i alla fall. Däremot har studentskivorna varit igång i någon månad eller så. På tisdag är min, vår, klassens. Overkligt att det är slut snart... Då kommer jag upp igen, när du åker ner. Lite ironiskt men vi lär nog ses någon gång ibland ändå :-) Saknar dig. Nu var det längesedan. Puss och Kram!

#2 - - Emmi:

du är så snygg!

Upp