9/11

Stockholmsvistelsen börjar lida mot sitt slut, imorgon 12.11 tar jag min packning och åker till Uppsala. Lars Winnerbäck med Maria på måndag.

Sista dagen på praktiken idag, riktigt tråkigt, kändes riktigt hemskt att lämna tillbaka mitt passerkort, började trivas på KBO (Kryptogam botaniken på naturhistoriska), riktigt bra faktiskt. Det som är lite lustigt att när folk frågar vad det är jag har fått göra så låter det riktigt tråkigt, men jag tycker det har varit riktigt kul. Jag har fått vara med om något som kan underlätta forskares arbeten i framtiden. Jag har registrerat lavar och mossor senaste veckan på deras dator. Jag har fått sett olika arter och fått tagit hand om materiall som samlats in för 200-150 år sedan. Jag har även fått göra annat som att göra ordning i deras herbarium (har aldrig sett så många fulla skåp i hela mitt liv, men det är ju cirka 1,5 miljoner exemplar också) genom att göra nya art lappar.

Mer än så blir det inte nu, min hjärna står helt still. Jag borde ha med mig bloggen när jag åker tunnelbana, då mina tankar kommer fram.

Saknar Daniel riktigt rejält nu, men det är bara några dagar kvar.
Amanda | |
Upp