Hälsningar från Skittles fabriken

Medan alla andra bakar och lagar mat och står i kontrar jag med tillverklning av skittlesvodka!
Det du behöver är för att tillverka denna fantastiska färgsprakande brygg själv är följande: Skittles, vodka, fina flaskor och lite tid.
Eftersom jag nu gjort det två gånger känner jag mig som en expert. Du börjar alltså med att sortera skittlesarna efter färg, det tar en stund men tycker man om att sortera som en annan så är det rätt roligt. När detta är klart så häver man i vodka över allt. Låter stå ett par dagar så att de får lösas upp och blandas ihop med le vodka. Sen ska vi alltså filtera detta till finare flaskor.
Här kommer det viktigaste tipset. Första gången vi gav oss på det här så försökte vi en massa olika saker innan vi hittade rätt. Först och främst behöver du en tratt. Kaffefilter, fungerar inte bra alls, går alldeles för trögt. Det samma med hushållspapper. Men har du ett par oanvända nylonstrumpbyxor hemma så har du bästa lösningen. Filttrar grymt bra.
Sen är det bara att lägga in det i kylen, så ser det även fantastiskt fint ut med en liten regnbåge där fram tills det ska drickas. Föredras med en massa is och blandas ut med sprite. Personligen tycker jag den gröna smakar bäst.
Lycka till! / Hälsningar från Skittles-vodka fabriken.
Amanda | |
#1 - - Emmi - pysslar och designar:

haha vilket roligt tips! fint var det verkligen! :)

Upp