Foto block

Bild tagen morgon i Freluga början av Januari
 
Sen jag köpt nya kameran så har själva fotograferande känts bra igen, har fotat hur mycket som helst, och det har varit så otroligt kul. Men, nya problemet är att även om jag känt mig nöjd med resultatet jag sett i kameran, när jag fått in det på datorn och går igenom bilderna i Lightroom, så har de först känts bra, och sen bara okej. Sen väljer jag ut några som jag tänker att jag ska gå igenom vidare i Photoshop, börjar fixal lite och hej hå, och helt plötsligt avskyr jag bilden och tycker den är hemsk.
 
Tror det är jag själv som spökar i mitt egna huvud, men fy vad jobbigt det är. Är väl en av anlednignarna med till att jag knappt lagt upp något här, bilderna har inte känts tillräckligt bra för att läggas till någonstans. Nåja, något att jobba på, får väl helt enkelt ta pauser ifrån och inte vara extra kritisk mot mig själv, som det är lätt att vara.
Nåväl, annars känns allt bra, provade multiexponeringsfunktionen på kameran helgen, det var riktigt roligt, lite trixigt att få en bra bild, men väldigt lätt att få en rolig bild.
Amanda | |
Upp