Eftersom du så fint frågar


Jo, jag har glömt säga nåt om den, det tar lite emot att prata illa om en musikal när jag verkligen älskar musikaler.

Men, nu kör vi. Värmde upp fint innan med en obligatorisk musikal-öl, tog plats, fick riktigt fina platser. Högt upp och rakt fram. Sen började det.... Det här är konstigt, men jag blev chockad när jag märkte att musikalen faktiskt skulle handla om schack (skummaste stavningen ever). En musikal om världens tråkigaste spel? Som även kallas sport? Hallå. Förväntningarna sjönk till botten.

 

Första akten höll jag på att dö av uttråkining och ville bara att det skulle vara över. Artisterna var dock väldigt duktiga, både musikaliskt och dansmässigt. Sen att det var en man som gick halvnaken musikalen igenom skadade inte heller.

 

Vid pausen övervägde jag att gå hem. Men tänkte, jag har betalt för det här och det kanske blir bättre. Och det blev det! Helt plötsligt var det inte bara tråkiga ballader med höga toner (förlåt fantaster, men hur bra det än låter så blir det tråkigt efter några timmar) utan även en låt med lite fart i! Här dansade dessutom alla killar runt i guldtights vilke var underhållande. Mest var de små tanterna som hurrade över det.

 

De spelade seriöst schack också! Inte använde de människor som faktiskt var utklädda till schackpjäser, vilket hade gjort det hela lite ballt, nee vi hämtar ett bord med ett riktigt.


Nej, chess är ingen favorit. Alls. Kommer inte se den igen. Det som dock var underhållande var killen som satt bredvid oss. Man trodde han väntade på sin flickvän först när han kom, men icke sa nicke. Han ÄLSKADE Chess kan jag meddela. Små hurra rop och händerna i luften när han applåderade. Han var nog den bästa upplevelsen med det här faktiskt. Han, ölen och den halvnakna mannen med snygg mage.

 

Men sen för att inte klanka ner helt på den, om ni är några där ute som inte sett den men köpt biljetter ellet något liknande. Så har jag flera vänner som tycker den är fantastisk. Så gillar ni Björn och Benny musik och en musikal som känns väldigt verklighet så varsågoda, då kan ni nog tycka om den.

Själv är jag en sådan där drömmare som behöver lite mer fantasi och omöjliga kärlekshistorier.

Amanda | |
#1 - - Kaustiti:

"Första akten höll jag på att dö av uttråkining och ville bara att det skulle vara över. Artisterna var dock väldigt duktiga, både musikaliskt och dansmässigt. Sen hade det var en man som gick halvnaken musikalen igenom skadade inte heller.

Vid pausen övervägde jag att gå hem. "



Det är det där som är musikal ju :D Pluspoäng för meningen "Sen hade det var en man som gick halvnaken musikalen igenom skadade inte heller" också :D

Upp