Jag är såld.


Jag har alltid varit en djup sucker för musikaler. Jag minns i skolan när jag var med i både Grease och The Sound of Music. När mamma hjälpte våra vänner att tapetsera deras hus under ett skollov och jag satt framför en liten liten tv och tittade på mitt utslitna vhsband med Grease inspelad från kanal 5. Jag tittade på den om och om igen.


Under gymnasiet gick jag på musikalerna som det estetiska programet framförde, tänk att jag ibland ångrar mig att jag inte tog den linjen framför natur. Jag fortsatte se mina gamla favoriter men upptäckte även nya såsom Rent, Hairspray, Sweeney Todd osv. Glee som känns som en musikal-serie är också fantastisk.




I lördags såg jag min första musikal live. Som jag längtat. Ett jätte tack till Karin som gav mig och Bex biljetter till Wicked under våran London vistelese i julklapp. Jag är såld. Sådan fantastisk upplevlse, att gå på musikal är i min mening bättre än att gå på bio. Det enda jag kan tänka på nu är att jag vill se den igen, helst nu på en gång. Det är nästan så att jag sätter mig på ett plan till London under en dag bara för att se den igen. Just nu i skrivandets stund har jag soundtraket på i bakgrunden och minns tillbaka och njuter.

Samtidigt gör det här mig arg. För man har alltid fått höra att man ska göra det man drömmer om. Även om det är lite pinsamt har jag aldrig drömt om musikaler. Men här sitter jag, utan varken sångröst som får håren att resa sig eller kordination nog att kunna dansa. Jag har inte en chans att försöka. Det är dömt redan från början.


Nåja, tack och lov kan jag ändå forstätta njuta av dem även om jag aldrig kommer stå på scenen.
London-bilder kommer så småningom.

PS. Jag ångrar lite nu efteråt att jag inte hängde bakom arenan och stalkade fram Idina Menzel som spelade en av huvudrollerna och som även gästspelat i Glee och var även en av huvudrollerna i Rent. Älskar den kvinnan, hennes röst är fantastisk.
Amanda | |
Upp