Home sweet home

Fullt upp här under min Sverige vistelse i helgen. Har snott lillasysters minilaptop och blir tokig för den är så gaaaaaalet liten. Hjälp. Har hunnit med en hel del även fast jag bara varit här sedan torsdag kväll.
Har hunnit kollat tänderna hos tandläkaren, mina gaddingar är hela och fina (tack och lov för bidrag från försäkringskassan som gjorde att ja inte behövde betala nånting!) varit uppe hos polisen och fixat nytt pass och sett att jag inte är 173 längre utan 175, med skor 177 men tanten drog av två cm, tråkigt... Sen var jag även på ungdomsmottagningen, som annars kräver att man bokar tid och har stängt på fredagar. Har lärt mig att undanflykten "jag bor i dublin och har inte varit i Sverige på ett halvår" fungerar grymt bra om man vill få som man vill.  Alla måsten var alltså avklarade under fredagen så idag har jag ägnat åt mys med familjen till max.
Det här var tänkt som en kort liten uppdatering men blev visst lite långt, har tagit massa bilder så får berätta mer på måndag då jag är tillbaka i Dublin och får skriva på en normal dator som inte ger mig hysteriska utbrott och kramp i fingrarna.
Förresten fyller min äldsta lillasyster år idag. Grattis Amina! Tyvärr kan jag inte vara med henne i nere i Skåne och fira. På måndag har jag även en till lillasyster som fyller år, och henne får jag vara med och fira imorgon. Hon sa att hon ville fira imorgon istället så att jag får vara med också. Så söt.
Amanda | |
Upp