Midsommar del 1

Igår fredag var vi lediga på grund av midsommar och det var så himla skönt. Här kommer bilder från dagen och lite senare, eller imorgon kommer bilder från kvällen.

Fråga mig inte varför, men vi skulle tydligen ha en bild när jag låste ytterdörren när vi gick hemifrån vår schyssta lya. Så här lämnade vi hemmet för att möta upp Weroniqa och åka till IKEA.

 

Min sambo Bex vid en slags informationsskylt, bra att veta var man bor någonstans.

 

Medan vi väntade på Weroniqa gick vi in på underbara Butlers och köpte kaffe. Det bästa med Butlers är att man alltid får med en pralin när man köper kaffe, fantastiskt! Godaste soya latten i Dublin dessutom.

 

Här har vi Weroniqa! Min senaste n00b, stört skön tjej. Här sitter vi även på bussen på väg.

 

 

Sen åkte vi förbi lite skumma områden, ett asläskigt hus som såg fallfärdigt ut, missade att fota dock. Fotade en brand istället, förmodligen lite knackers som satt eld på en bil.

WIHO! Final destination, lyckan var total!

 

*PEKA*  Här tyckte jag även att det såg utsom WQ (smeknamn eftersom hennes namn är så jääkla långt att skriva) pekade med lillfingret, hoho. Blev ett stående skämt under kvällen sedan.

Jag gillar hoppbilder, självklart var det givet att vi skulle ha en i entén. Här hade vi även lite tråkigt meda n vi väntade på Oscar, Robin och S (minns fan inte hans namn, ber om ursäkt för det alltså)

 

Hittade de finaste lakana någonsin. Åh vad jag ville ha dem, men dock gick de på cirka 400 kr och det kände jag inte rikigt att lägga på ett par lakan just nu. Dock finns de på min önskelista om någon har lust att göra Amanda glad.

 

Här kommer grabsen, wiho. Det kliade i fingrarna av att stå och vänta på dem, ville ju bara springa in och ta in all ikea luft. All Sverige känsla man kunde få.

 

Vi tog en varsin påse och vagn och var fit for fight.

Jag och Bex är helt galna i turkost för tillfället, jag som aldrig egentligen gillat färgen tidigare. Hittade den här schyssta sänghimlen, finns även i rosa för intresserade! Kan tillägga att killarna skämdes över att vi skulle spexa och fota med allt, men  vi hade kul så det spelade ingen roll.

Jag, min sambo och en orm.

SVENSK MAT! Vi snodde åt oss en varsin bricka och ställde oss i kön som gick alldels för långsamt. Noterade en man som tog köttbullar utan lingonsylt och med pommes istället! Pommes! till köttbullar. Fy sjutton, definitivt inte svensk där inte. Vi stod bakom alla i ledet som otåliga barn som fått sitta stilla i ett rum alldeles för länge. n00b-Oscar var nog den som var mest exalterad, hoppade upp och ner och skrek att han ville ha minst 20 och att han skulle gå tillbaka senare för en portion till innan vi åkte hem.

Tre hungriga och köttbullesugna brudar.

Lingondricka, köttbullar och kaffe. Lite besviken att man inte fick riktiga potatisar utan potatismos till. Men det var väldigt gott ändå.

Ikea har tänkt på allt. Till och med hur man ska underhålla grabbar under shoppingturen. Hur smart är det inte att ställa runt lådor med datorer i där de kan få färglägga bilder? En skev tumme upp från n00ben.

Jag Bex och våra nya inneboende. Möt herr Börje och fröken Solveig.

WQ är kreativ och visar att en soptunna behöver inte endast användast till att slänga skräp i.

Någon frågade mig hur det skulle vara att va i Dublin under midsommar. Inge problem, fick ju till och med se en midsommar stång!

Bex poserar framför gängets inköp.

Sen var det slut med det roliga och vi tog upp pensionärssätena i bussen och åkte hem.

Det var väldigt fint att vara på IKEA och jag sög in all Sverige jag kunde få. Senare kommer midsommar del 2. Samma kanal, samma tid. Stay with us!

Min dag i bilder | |
#1 - - WQ:

Härligt! :D

Upp