Midsommar del 2

Efter att ha landat hemma en stund efter den fantastiska IKEA trippen så hoppade jag och Bex in i en taxi och tog uss ut till Clonsilla, som ligger mitt i ingenstans typ. Vi tänkte ge oss på bussen, men eftersom vi inte hade en aning om vart vi skulle kände vi att det var säkrast att lite på taxichauffören som hade full koll och lämnade oss tryggt utanför dörren där n00b-Oscar och n00b-Robin bor.

Var sjukt imponerad över att grabbarna hade dukat och gjort långbord när vi kom.

Sen lagade de även mat också! Köttbullar och svensk färskpotatis. AAAH. Gott.

Bex.

n00b-Robin, n00ben som vet hur man posar för kameran.

n00b-Jonas även kallad Spiris/Spiran/Sparris och så vidare.

n00b-Johan kom och sa att han inte ville vara så somrig så han var helt klädd i svart.

söta n00b-WQ.

 

Massa massa öl.

N00000000000000bs! WQ och P-A slappar medan vi väntar på att maten ska bli klar .

Jag kör min standard look och ser allmänt mongo ut.

 

Vitlöks sill kan vara bland det godaste som finns. Mumma, senaps sill är inte heller fy skam. Så himla gott, vill till IKEA och köpa mer, det tog slut alldeles för fort.

Midsommar maten som serverades. Svensk färskpotatis är så fantastisk gott och det är otroligt att det fanns på IKEA. "Det där är Sverige i en liten liten potatis".

Peka med lillfingret!

n00b-Jonas överraskade med janssons frestelse, var lite skeptisk först men det var jäääkligt gott.

Har man ingen midsommarstång får man improvisera. Vad passar då bättre med en kille som är lång och kallas för spiran? Nytt smeknamn: Midsommarstången!

Så dansade vi, bland annat små grodorna, prästens lilla kråka, grinolle låten som jag inte minns vad den heter och sen tog det stopp. Vi kunde inte komma på fler sånger men det var kul ändå.

Detta folket firade jag midsommar med! En maaaaaaaaaaaaassa n00bs och Bex.

(De hatar att bli kallade n00b och därför överdriver jag med det jätte mycket, för det är kul)

Senare gick vi in och dansade och sjöng. Jag tror bilden ovan visar väldigt tydligt hur bra n00b-Jonas är på att sjunga... Inte det vackraste man hört, men han tar i som sjutton. Tack och lov sjunger han itne för kunderna på jobbet.

WQ's Captain Morgan pose får avsluta kvällen. Vi dansade och sjöng tills timmen blev sen och det blev hemfärd för en Amanda och en Bex. Tack för grymmaste midsommarn på länge!

 

Min dag i bilder | |
#1 - - bex:

jag har vatt borta en dag men längtar fan redan hem!

Upp