Om en lördag på en onsdag

Vad passar väl bättre in en lill-lördag att berätta om lördagen som var? Okej, det kanske inte är så ultimalt men har försökt fixa med det här inlägget sedan i söndags. Hade börjat ge upp men lördagar är för fina för att strunta i. Speciellt när man hade en sådan bra lördag som jag hade och när man är mitt i veckan och längtar till helg igen.


Jag och super-snygga-Cathrine började lördagen med att fotografera ute i solen. Vädret var kanon och bilderna blev likaså.


Efter fotograferingen kilade vi ner till centrumet för en fika/lunch på Starbucks (har blivit en vana) där vi hade kameror och block framme och planerade för tusan.


Vi var inne på Penneys och provade de fulaste kläderna vi kunde hitta. Gillar solglasögonen här men paljettkeps är inte min grej. Någonstans här eller om det var under fikat så kom vi på den slående idén med att ha grillfest på min bakgård. Vi sprang runt som dårar och letade efter filtar, madrasser, engångsgrillar, marshmallows osv.
Vi skickade även ut mass-sms till de på desken sådär cirka två timmar innan (impulsfester är great). Många dissar men några var det som dök upp.


Vi tände alla ljus vi hittade och klädde på oss en massa kläder (nåja en del av oss) och Bex, Kausti och Esa tittade förbi.


Vi grillade korv, drack och hade det allmänt bra ute i mörkret.


Det enda madrass liknande saker vi kunde hitta var badleksaker så vi köpte oss en varsin Dino från barnavdelningen som var ett riktigt trevligt sällskap under kvällen.
Det vi inte hade räknat med var att det skulle börja regna, grabbarna gick in medan vi tappra tjejer satte oss under taket i hammocken och sjöng. När det började snöa insåg vi att det nog var en bra idé att gå in vi med, så det gjorde vi och inne i vardagsrummet spelade vi spel. Det kom cirka 5 cm snö på en väldigt kort tid, kändes helt fel men vad ska man göra. Jag och Cathrine har bestämt oss för att göra ett nytt försök längre fram. Snart är det ju ändå mars!


Vi köpte ju tjusiga ballonger också som vi satte upp i tvättlinan. Blev så himla tjusigt. Missade ta bild på dem under kvällen så det fick bli dagen efteråt istället. Tänkte att de skulle få hänga kvar där men nu har de flesta blåst sönder så när jag har ork ska jag ta ner dem. Funderar dock på att fylla mitt tak i rummet med nya.
På fredag ska jag o Cathrine dela på en flaska vin, fnittra och förmodligen hitta på något småtokigt som vi brukar. På lördag blir det utgång inne i city.

Nu är det läggdags, imorgon är det torsdag och jobb och shopping. Hurrai för det senare.



Irland | |
Upp