Om ett halvår är jag 18

Och jag är väldigt svårt att förstå det. Jag kommer få ta körkort om mindre än sex månader! jag, körkort. Jag känner mig liten fortfarande. Det var självklart när Martin tog sitt, han var ju 18 och jätte stor. Jag var bara 14 då. Jag känner mig inte alls så gammal. Känns som jag fortfarande är 14 år bara att kroppen har utveckltas lite och att jag börjar tredje året på gymnasiet. Det känns läskigt jag är snart "vuxen". Jag kommer börja högskolan och flytta hemifrån till slut också. Är jag redo för det? Nej skulle jag säga, absolut inte. Jag känner mig inte alls redo. Men känner man sig någonsin redo? Troligen inte. Någon gång måste fågelungen lämna mammas trygga bo och flyga själv. Jag kanske är redo för det om ett år. Under det här året ska jag ta in så mycket kunskap som möjligt. Jag vill lära mig mycket innan jag flyttar.
På tal om att känna sig vuxen. Mamma känner sig inte vuxen och hon är 43 år, har sex barn, bor på en stor gård och är gift. Hur kan man inte känna sig vuxen?

Jag längtar ändå tills jag fyller 18. Inte bara att jag kan gå på krogen utan bara att jag bestämmer själv då. Nu har Daniel och jag börjat prata om vi ska spara till en utomlandsresa. Tänk va helt underbart. Men det sker nog inte i år. Det är nackdel att fylla år på vintern. Men det kanske blir en fördel senare i livet.

Nu ska jag lämna datorn och ta mig tid till annat. Ska ut och gå med Angelica och prata ut om en massa saker.
Amanda | |
Upp